Om foreningen

Foreningen retter sig imod tekstildesignere, kunsthåndværkere, tekstilkunstnere, tekstile uddannelsesinstitutioner og tekstile foreninger, der arbejder med unika, industriel produkt-udvikling eller undervisning. Garnindkøbsforeningen af 1998 blev stiftet den 27. marts 1998. Formålet var at fremme medlemmernes interesser som professionelle garnbrugere og i samarbejde og dialog med bla. garnproducenter, søger foreningen at udvide mulighederne for unikke garnvalg blandt vore medlemmer. Det kan både være klassiske garner, såvel som helt nye og utraditionelle med forskellige tekniske funktioner. Foreningen har nu ca. 300 medlemmer, hovedsagligt fra Danmark og Norden, men er også godt repræsenteret i det meste af Europa, USA, Japan, New Zealand og Australien.

Foreningen er organiseret med en bestyrelse, indkøber, samt en uddeler. Bestyrelsen beslutter bl.a. hvilke garner, der skal indkøbes, tager initiativ til udstillinger, producerer garnkort i samarbejde med medlemmer og andre frivillige, samt har overblikket over den økonomiske del af foreningen. Uddeleren har den primære kontakt til medlemmerne, samt håndtering af webshoppen.

Medlemskab
Kun medlemmer af foreningen kan købe garner. Som medlem vil du ved indmeldelsen få tilsendt en samlet garnmappe med det nuværende udvalg af garner i foreningen. Derudover vil du modtage et årligt garnkort med nye garner, samt nyhedsbreve udarbejdet af bestyrelsen. Et medlemsskab giver stemmeret til generalforsamlingen, herunder valg til bestyrelsen. Som medlem har du ligeledes indflydelse på, hvilke garner foreningen skal søge at udbyde. Du kan derfor til enhver tid henvende dig til bestyrelsen med ønsker om særlige garner. Foreningen har ikke til formål at forhandle garner, der allerede er tilgængelige i detailhandlen. Tekstilfaglige uddannelsesinstitutioner kan også opnå medlemskab gennem én fast kontaktperson. En uddannelsesinstitution tæller som ét medlem.

Indmeldelse
Du melder dig ind i foreningen ved at oprette en profil på webshoppen med din email, og herefter købe et medlemskab. Når du har betalt dit medlemsindskud, kan du handle i shoppen. Medlemsindskuddet er et engangsbeløb, der bla. bruges til indkøb af nye garner. Hvert år i perioden 1. - 15. januar betales et årligt kontingent. I øjeblikket er medlemsindskuddet 750 DKK for adresser i Danmark og for adresser i udlandet er indskuddet 195 EURO. Et årskontingent koster 150 DKK for medlemmer bosiddende i Danmark og 27 EURO for medlemmer i udlandet.

Garnindkøbsforeningen af 1998
c/o Uddeler Yoko Matsumoto, Ørsholtvej 62, DK-3000 Helsingør  |  info@yarn.dk  |  CVR-nr 20 83 12 78

Indkøber
Drua Sif Simone Albrechtsen |  DK-København  | druasimone@gmail.com